Op weg

Op dag 1 gaat de reis naar de Duits-Deense grens. Net na de grens is een parkeerplaats waar je prima kunt overnachten. Vanaf Alteveer 430 km. De drukte rond Bremen en Hamburg kunnen we mooi ontwijken als we rond 4 uur 's middags vertrekken.
Vrijdag 26 april begint met een rustig ontbijt. Haast hebben we niet, want de veerboot vertrekt pas zaterdag om 14.00 uur. Alle tijd om de 350 km naar Hirtshals af te leggen. We nemen een rustige weg binnendoor in plaats van de E45. Ook nog ruim de tijd om even koffie te drinken en te wandelen.
Op zaterdagochtend rustig richting de veerboot. Het is maar 11 kilometer van de camperplek naar de haven.
Eerst even "goedkope" diesel tanken. Na het inchecken in de rij en daar komen we er achter dat Ina al een stuk terug had moeten uitstappen. Bijrijders moeten apart aan boord. Ze loopt terug naar de wachtruimte en ik kan aan boord rijden. Vooruit, achteruit en 10 cm. van de buurman parkeren.
Snel uitstappen aan de bestuurderskant voordat die rij volstaat.
Aan boord de hut opgezocht. Buitenhut met tweepersoons bed en ruimte. Goed geregeld.
Het wachten is op Ina, want die moet nog met de bus komen.
Na de afvaart uit de haven eerst maar een drankje.
De reis is lekker rustig. Geen wind en golven, lekker eten. Kortom ontspannen.
Maandagochtend is er een stop van 8 uur op de Faröar. Wij gaan na het ontbijt ook even de stad verkennen.

Dinsdagochtend om 9 uur plaatselijke tijd komen we aan in Seydisfjordur.
Camper van de boot en naar de douane. Passen laten zien en vertellen dat we 6 weken blijven. We kunnen door.
Na het parkeren op zoek naar de tourist information, boodschappen doen en de flappentap. Het wonderlijke is dat je moet betalen voor het opnemen van geld met je bankpas en dat betalen met de creditcard in de supermarkt ook geld kost. Betalen met de bankpas kost niets extra's.
Maar eerst natuurlijk via de "gekleurde"straat naar de I.

Als we terugkomen staat er naast onze Hymer een even oude B versie. Grappig.

Dan wordt het tijd om over de pas naar Egilsstadir te gaan, waar we weg 1, maar weg 931 nemen.
Onderweg een wandeling naar de Hengifoss. Lekkere klim om de benen te strekken.
Daarna naar de camping in Vegardur,